Friday, March 4, 2011

خشونت عریان بسیجی ها اصلی ترین عامل بازدارنده تجمعات قوی است باید این ترس را از بین برد تا دیکتاتور از میان برود

راجع به پست قبلی من در  بالاترین با عنوان 

هفده اسفند از خودتان دفاع کنید ؛ دفاع در برابر یک گرگ وحشی خشونت نیست بلکه واجب است  


یک دوست عزیزی کامنت گذاشته بودند به شرح  زیر :

يك بيزنسمن موفق در معاملات سودده شركت مي كند..يك نويسنده معروف با شناخت از مخاطب مي نويسد..يك سياست مدار باهوش منافع مردمش را در اولويت فعاليتش قرار مي دهد و يك فعال اجتماعي عاقل براي پيشرفت اهدافش سعي در به وجود آوردن محيطي آرام و مدرن دارد..فقط ذره اي شعور و درك لازم است تا بررسي كنيم چرا حركت اعتراضي به نتايج انتخابات چنين ريزش وسيع و غيرقابل كتماني داشته است..
بررسي شود چرا عامه مردم از اين به اصطلاح جنبش بي دم و سر و اشكم دوري مي كند..و چرا در فراخوان سرانش و يا در اعتراض به دستگيري رهبرانش فقط چند صد نفر و ماكزيمم يك دو هزار نفر حضور پيدا مي كنند..ن
نقاط ضعف و چالش ها و موانع در مورد اين وقايع به قدري زياد است كه روزها و روزها بايد بحث و جدل شود و بررسي دقيق صورت گيرد..آن وقت بعضي ها ناگهان صحبت از دفاع شخصي و جنگ و چاقوكشي و نارنجك پرت كردن و آتش زدن مي كنند.
واقعا درك نمي كنم مخاطب اين سخنان كيست؟ اگر خطاب به كساني مي نويسيد كه در تجمعات اخير شركت كردند كه خوب بيهوده مي نويسيد..چرا كه اين چند صد نفر در دفاع از خود با سنگ و آتش و گاها حمله چند نفري به لباس شخصي ها و بسيجي ها چيزي كم نگذاشته اند..و يا شايد هم منظورتان استفاده از سلاح و تفنگ و فشنگ و جنگ خياباني ست؟ يعني عقل نويسنده قادر به پردازش و تحليل اين مطلب نيست كه حجم بيشتر خشونت در خيابانهاي مملو از جمعيت ميليوني عابر و رهگذر و.. امكان پذير نيست؟ واقعا دوست دارم بدانم زماني كه انگشت ها را براي تايپ بر روي كيبورد فشار مي دهيد فكر هم مي كنيد؟


:در جواب این دوست عزیز باید بگویم 

دوست عزیز اولا ممنون به خاطر جوابتان و ببخشید که عقل  ما بیشتر از این  نمی رسد 
ولی لطفا حد اقل اون موا رد ریزش را  به صورت خیلی خلاصه اینجا می فرمودید تا ما هم متوجه شویم  
آیا خشونت عریان بسیجی ها علت مهمی نیست ؟
اگر بگویند به یک راهپیمایی مجوز می دهند و خشونت در کار نیست؛  آیا چند میلیون در خیابان جمع نمیشوند. این نشان میدهد که  تنها عا مل مهم که مردم را در خانه نگه میدارد ترس از کشته شدن است ؛ وگرنه سایر عوامل مانند فقر ، بدبختی ، بیکاری و نفرت  به اندازه کافی وجود دارد.
به قول جین شارپ وقتی ترس مردم از دیکتاتور بریزد ؛ آن روز کار دیکتاتور تمام است. همه این نوشته ها برای غلبه بر ترس است. کسی از مردم نمی خواهد با تفنگ در خیابان جنگ کنند 
علاوه بر این شما هم که می گوید فقط ۲۰۰۰ نفر بودند ؛ اگر بسیجی نیستی لا اقل کمی انصاف داشته باش 




وقتی با خودم کمی بیشتر فکر کردم دیگر شک نداشتم که این کامنت را یک اطلاعاتی گذاشته .
از توهین به جنبش و تظاهر کنندگان و بیان تعداد کم تظاهر کنندگان  معلوم بود که یک بسیجی است. هدف این شخص تحقیر جنبش و ایجاد یاس بود. ولی دوست عزیز دفعه بعد بهتر ادای روشنفکرها ی سبز را در بیاور چون این بار لو رفتی. ،و این لو رفتنت یک پیام مهم به من داد. حالا فهمیدم که وزارت اطلاعات چقدر از دفاع متقابل مردم در وحشت است که مامور استخدام میکند تا کامنتهای نامید کننده زیر اینگونه  نوشته ها بگذارند. مرا در  راهم  مصممتر کردی دوست عزیز. بسیار ممنون.    

1 comment: